Doeleinden van verwerking, wij verwerken jouw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden: het verlenen van toegang tot de website ; het gebruikmaken van de functionaliteiten op onze website, zoals het kunnen plaatsen van reacties op artikelen op de website; het doen van marketingactiviteiten ten behoeve van. Solvo bewaart je gegevens niet langer dan noodzakelijk is om de in deze privacyverklaring genoemde doelen te bereiken. Wij bewaren gegevens zolang je geabonneerd bent op de nieuwsbrief. Wanneer je ons een e-mail stuurt of een vraag stelt via een contactformulier, bewaren we je gegevens nog gedurende 3 maanden nadat we hierop hebben gereageerd, om eventuele vervolgvragen te kunnen beantwoorden. Reacties op artikelen op de website worden bewaard, en blijven op de website staan zolang het betreffende artikel op de website staat. Wil je een reactie verwijderen, neem dan contact met ons. Contactformulier, als je een contactformulier op de website invult, of ons een e-mail stuurt, dan gebruiken we jouw gegevens alleen om contact met je op te nemen en om jouw vraag of klacht af te handelen. Cookies, op maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies.

vasten goed voor gezondheid tijdstip en de inhoud van de reactie worden op de website geplaatst onder het desbetreffende artikel. De inhoud van een reactie kan bijvoorbeeld ook gegevens over jouw gezondheid bevatten. We maken gegevens alleen met je uitdrukkelijke toestemming openbaar.

Lees voor meer informatie over cookies op verder onder Privacy- en cookieverklaring. Via de website (een website van Solvo. worden privacygevoelige gegevens oftewel persoonsgegevens verwerkt. (hierna: Solvo) vindt een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens heel belangrijk. Persoonlijke gegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Bij onze verwerking houden wij ons aan de eisen die de wet bescherming persoonsgegevens stelt. Dat betekent onder andere dat wij: duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring; onze verzameling van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor legitieme doeleinden; jou eerst vragen om enzymen uitdrukkelijke toestemming inname om jouw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin jouw toestemming is vereist; passende beveiligingsmaatregelen nemen om jouw persoonsgegevens. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welke doelen. Wij raden je aan deze verklaring zorgvuldig te lezen.

vasten goed voor gezondheid

Is vasten goed voor de gezondheid?


Maakt gebruik van cookies lever en daarmee vergelijkbare technieken die door zowel Solvo. Als derde partijen worden geplaatst. gebruikt functionele en analytische cookies om je een optimale bezoekerservaring te bieden, de werking van de website te kunnen verbeteren en advertenties te tonen die op je vermoedelijke interesses zijn afgestemd. Bovendien plaatsen derde partijen tracking cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen en om buiten de website relevante aanbiedingen te doen. Je internetgedrag kan door deze derden gevolgd worden door middel van deze tracking cookies. Om te bekijken dien je de cookies te accepteren. Door hieronder op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website ga je hiermee akkoord.

Vasten, dieet val af, Blijf gezond en leef Langer!


Degenen die zich goed voelen bij zelfstandig vasten doen dat meestal om gezond te worden, en wat minder vaak om af te vallen. De verandering in geestesgesteldheid kan doorslaggevend zijn. Soms wordt een driedaagse vasten gebruikt om een vliegende start te maken, op weg naar een nieuw, gezond dieetplan. 10 redenen waarom vasten goed voor je is vasten gezond. Het zogen aamde intermittent vasten is een eetpatroon waar je steeds afwisselt tussen een periode van eten en een periode van vasten. Vele studies hebben de grote voordelen van een dergelijk eetpatroon aangetoond voor zowel je lichaam. Eén keer per maand een sapdag, een vasten en wandelvakantie, een d etoxkuur bij de start van een nieuw seizoen: het is allemaal heel erg trendy. Maar doet het je ook goed?

vasten goed voor gezondheid

Wie aan intermittent fasting doet wordt gevoeliger voor insuline, waardoor de groeihormoon productie weer toeneemt. Wetenschappers weten al jaren dat er een sterk verband is tussen insulinegevoeligheid en groeihormoon productie, want een verhoogde insulineresistentie heeft een afname van de groeihormoon productie tot gevolg (o.a halberg., 2005; Hew., 2013). Als je gaat vasten met tussenpozen zal je groeihormoon productie dus weer op gang komen, vooral als je daarnaast ook meer gaat bewegen, en dat heeft tot gevolg dat je spiergroei toeneemt, waardoor je stofwisseling versnelt (zelfs als je zit of slaapt!) en je dus. Met tussenpozen vasten is goed voor het cholesterol en triglyceridegehalte (Varady hellerstein, 2007; Klempel et blaasgruis al, 2013). Onderzoeken hebben aangetoond dat de verhouding tussen het ldl-gehalte (het slechte cholesterol) en het hdl-gehalte bij intermittent fasting verbetert, zelfs als je op de dagen dat je niet vast ongezonde dingen eet. Ik raad je overigens wel heel erg aan om op de dagen dat je niet vast zeer gezond en gevarieerd te eten, omdat je lichaam juist als je regelmatig vast zoveel mogelijk goede voedingsstoffen moet binnenkrijgen. Echter, als je cholesterolverlagende medicijnen slikt zou je deze in overleg met je arts na verloop van tijd kunnen verminderen, of misschien kun je er zelfs helemaal mee stoppen.

Uit dierproeven is gebleken dat intermittent fasting het risico samen op allerlei vormen van kanker en andere ernstige ziekten verlaagt, zoals alvleesklierkanker (Roebuck., 1981 borstkanker (Klurfeld., 1989) en prostaatkanker (Boileau., 2003 hart- en vaatziekten en hersenziekten (yu and Mattson,1999; Ahmet. Er is nog niet veel onderzoek gedaan naar de relatie tussen intermittent fasting en kanker bij mensen, maar wetenschappers menen dat de resultaten veelbelovend kunnen zijn (Varady hellerstein, 2007). Kan ik intermittent fasting gaan doen en hoe doe ik dat? Interesse in intermittent fasting? Dan kun je kijken of mijn Maximale gezondheidsprogramma iets voor je is, want in dit programma adviseren wij bij specifieke hormonale disbalansen intermittent fasting. Als je interesse hebt kun je dat via de pagina in deze link aangeven en dan nemen we contact met je op (let op, aantal plaatsen voor deelname is beperkt).

(Over)beharing - haarverzorging, haaruitval

Ook de afgelopen decennia is er veel onderzoek naar gedaan, en citroen als je de onderzoeksresultaten leest zie je dat 4 belangrijke voordelen van intermittent fasting eruit springen: Mensen die om de dag vasten zijn veel beter in staat vet te verbranden en kunnen dus makkelijker. De meeste mensen zijn suikerverbranders geworden, doordat ze zichzelf zo hebben getraind met wat ze eten. Ze eten doorlopend veel suikers, en omdat hun lichaam continu bezig is die suikers te verbranden verliest het lichaam na verloop teatox van tijd de kennis over hoe het vetten moet verbranden. Vervolgens gaat het lichaam steeds meer om suiker vragen, en dat creëert steeds trek in suiker. Typische suikerverbranders hebben erg veel moeite met het verliezen van overtollig vet en moeten dus heel veel moeite doen om ook maar een kilootje af te vallen. Dit kan worden opgelost door om de dag te gaan vasten, want dan leert je lichaam weer om vet te verbranden en wordt je lichaam dus weer fat adapted, zoals wetenschappers dat noemen. In een wetenschappelijk onderzoek (Heilbronn., 2005) moesten 22 mensen om de dag vasten. Op dag 22 bleek dat de proefpersonen tot wel 1 van hun totale gewicht hadden verloren en dat het insulinegehalte in het bloed. 4 was gedaald, dus het effect van intermittent fasting is al in minder dan een maand merkbaar!

vasten goed voor gezondheid

10 regels tot succes

Het idee van deze manier van vasten is zwanger afkomstig van de Amerikaanse dieetgoeroe bert Herring, die het eetpatroon van onze verre voorvaderen had bestudeerd en ontdekte dat zij alleen s avonds aten, omdat er overdag gejaagd moest worden. Zes uur per dag vasten : Bij deze methode wordt van 10u tot 16u gevast, of van 12u tot 18u. Wat gebeurt er in het lichaam bij intermittent fasting? Aan de hand van diverse zorgvuldig uitgevoerde wetenschappelijke onderzoeken bij dieren is aangetoond dat lichaamscellen bij een gereduceerde calorie-inname, als gevolg van ofwel dagelijks minder te eten ofwel regelmatig te vasten, veel beter bestand zijn tegen allerlei soorten schadelijke processen in het lichaam, zoals thermische. Ook bij mensen is veel onderzoek gedaan naar intermittent fasting, en daarbij is eveneens geconstateerd dat er veel minder ontstekingen en oxidatieve stress in het lichaam plaatsvinden als er regelmatig wordt gevast (Johnson., 2007). De reden dat vasten zon positief effect op schadelijke processen in het lichaam heeft, is dat er tijdens vastenperioden allerlei biochemische en moleculaire veranderingen in het lichaam plaatsvinden, zoals verhoging van bepaalde beschermende eiwitten, antioxidant enzymen, vitamine e en co-enzym Q10 ( (Ugochukwu figgers, 2007. De 4 belangrijkste voordelen van intermittent fasting. Al sinds 1943 zijn wetenschappers bezig intermittent fasting te onderzoeken, omdat uit talloze observaties is gebleken dat mensen en dieren die vasten met tussenpozen een veel lager risico hebben om ernstige ziekten en aandoeningen te krijgen.

Tijdens de vastendagen bachbloesem mag wel gegeten worden, maar de totale calorie-inname mag de 500 (vrouwen) of 600 (mannen) calorieën niet overschrijden. De overige vijf dagen mag je alles eten wat je wil. Gematigd vasten : hierbij wordt er een of enkele dagen per week gevast. Tijdens de vastendagen mag er wel gegeten worden, maar is de totale dagelijkse calorie-inname zeer laag. Mensen die gematigd vasten drinken tijdens vastendagen vaak alleen groene smoothies. Eén maaltijd per dag : bij deze manier van intermittent fasting wordt er elke dag gevast. Je eet altijd slechts én maaltijd per dag, en de rest van de dag drink je alleen water en kruidenthee. Vijf uur per dag eten : Bij deze manier van vasten, die ook wel het fast 5 dieet wordt genoemd, mag er per 24 uur slechts in én aaneengesloten periode van 5 uur gegeten worden, bij voorkeur tussen 17u en 22u.

201.206 diersoorten leven in de zee

Steeds meer mensen doen aan intermittent fasting, oftewel vasten met tussenpozen, omdat ze merken dat ze er zich gezonder door voelen en er meer energie van krijgen. Door regelmatig even te vasten zorg je er bovendien voor dat je lichaam beter in staat is vet te verbranden, zodat overtollig vet sneller verdwijnt en minder snel de kans krijgt opnieuw te ontstaan. De vraag is natuurlijk of vasten met tussenpozen eigenlijk wel gezond is en of je er inderdaad mee kunt afvallen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar de wetenschap achter intermittent fasting. Wat is intermittent fasting? Intermittent fasting, vaak afgekort als if, is een voedingspatroon waarbij met tussenpozen gevast wordt. Intermittent fasting kan op verschillende manieren darm worden gedaan: Om de dag vasten : bij deze vorm van intermittent fasting wordt een periode van 24 uur eten doorlopend afgewisseld met een periode van 24 uur vasten. Twee dagen per week vasten : bij dit voedingspatroon, dat ook wel het 5:2 dieet wordt genoemd, wordt er wekelijks 2 dagen achter elkaar gevast.

Vasten goed voor gezondheid
Rated 4/5 based on 509 reviews